En ole edes varma miksi laitan sen juonisepustuksen tänne, mutta ehkä sitä on sitten kiva katsoa ja naureskella projektin valmistuttua. Tällä hetkellä nimittäin se lähinnä nolottaa. Olisi ehkä pitänyt kirjoittaa se vähän järkevämmin. No, ehkä tärkeintä todellakin oli vain saada se ylös. Tosiaankin ehkä.
![]() |
| Vanha mustavalkoinen kuva Redistä vuodelta 2011 |
Alussa näytetään miten Minä oli kateellinen Dreamelle, varsinkin kun tästä oli tehty Valittu. Minä toimii sidekickinä Dreamen jossakin eeppisessä tehtävässä (tuhota paha Ingeting?). Jostain syystä kaksikko päätyy erilleen ja Minä löytää itsensä oudosta paikasta seuranaan riitelevät Id ja Red. Minä ihmettelee paikkaa ja kaksikko kertoo sen olevan aika pelottava ja sokkeloinen maa, jossa asiat muuttuvat oudosti. Red tarjoutuu oppaaksi samaan aikaan Idin kanssa ja niin he liittyvät ryhmään. Red kertoo kissamuodoista Idin kommentoidessa väliin jotakin. He kertovat Minän tarvitsevan toista muotoa ja vievät tämän luolaan josta sellaisen saisi. Luolassa he lukevat tekstin, jossa kerrotaan jotakin mystistä Ingetingistä ja kaikista persoonallisuuden osista. Minä päättelee sen olevan ennustus ja päättää tuhota Ingetingin ennen Dreamea saadakseen itse kaiken kunnian siitä. Id ihmettelee, että kuka Dreame ja flashbackina näytetään miten nuorina Dreame ja Minä olivat hyvät ystävät, mutta miten Dreamesta tuli liian täydellinen ajansaatossa.
Kolmikko lähtee luolasta etsimään Ingetingiä tuhotakseen tämän (Id ja Red kertovat heillä olleen ongelmia tämän kanssa menneisyydessä). Matkalla tappelua erinäisiä perushirviöitä vastaan. Red ehdottaa, että he pyytävät avukseen vielä Remetan , vedoten tämän viisauteen. He saapuvat Remetan talolle, missä Remeta sanoo yrityksen olevan typerä ja täysin järjen vastainen. Remeta lähtee paikalta, Id käskee seuraamaan jos vaikka saisivat vielä puolelleen. Red vastustelee. He näkevät hirviölauman ryntäävän siihen suuntaan, minne Remeta lähti. Nyt Redkin haluaa heidän menevän sinne vedoten Remetan voivan olla vaarassa. Kolmikko lähtee sinne. Näytetään miten joku typpi seuraa heitä (Unhoi).
Hirviöt menevät harmaaseen taloon, sisältä sokkeloinen. Paljon hirviöitä, erityisesti masennusolioita, mutta myös tallennuspisteitä ja arkkuja. Lopulta kolmikko löytää huoneen, jossa hirviöt ovat piirittäneet Remetan ja puhuvat tälle masentavia asioita. Red on järkyttynyt ja hyökkää yhden hirviön kimppuun. Vaikea taistelu. Minä kommentoi miten he eivät voi voittaa kaikkia. Red epätoivoinen (toinen tappelu?) yksi hirviöistä iskee niin, että kaikilla ryhmän jäsenillä 1 HP jäljellä. Sitten Unhoi tulee paikalle ja yhdellä iskulla voittaa kaikki hirviöt. Red ryntää Remetan luokse varmistamaan onko tämä kunnossa. Tällä välin Id ja pelaaja puhuvat Unhoin kanssa, kyselevät kuka tämä on jne. Filosofista puhetta unohduksen ihanuudesta, mihin Remeta toteaa miten kaikkea ei voi unohtaa ja miten ei pitäisikään. Puhetta miten liian ajattelun ajatetaan aiheuttavan masennusta jne. Unhoi kertoo lisää hirviöitä olevan tulossa. Red pyytää Remetaa mukaan ryhmään, kun tämä miettii Id haluaa Unhoin ryhmään. tämä suostuu heti. Remetakin suostuu.
Matkustettuaan lisää löydetään mukava kylä (kaikki asukkaat hahmojani), Inspira. Kaupassa käydään ja tällaista. Kyläläiset kertovat länneessä olevasta hirviöstä, joka on Ingetingin palveluksessa. Ryhmä päättää hoidella sen, vaikka Remeta toteaa miten heidän olisi hyvä olla vahvempia. Id sen sijaan haluaa heidän menevän heti ja Red pohtii onkohan hirviö niin Paha kun sanotaan ja onko heillä oikeuttaa tappaaa se vain koska se on Ingetingin puolella, sillä motiivit. Idin reaktio on tasoa blablablaa. Remeta toteaa heidän olevan kumminkin pakko ennemmin tai myöhemmin kohdata hirviö, tukkiihan tämä väylän Ingetingin linnaan. Kuulaan myös huhuja Dreamen etenemisestä, upeita eeppisiä tarinoita.
Länsiportille tultaessa he löytävät valtavan olion, joka lopulta esittäytyy Katlateriksi. Id kysyy innokkaana hirviöstä, Katlater paljastaa todennäköisesti olevansa se. Id on jo hyökätä kimppuun, mutta Red pidättelee tätä kysellen tämän motiivia. Siihen katlater paljastaa työn helppouden, hyvän palkan ja paljon ruokaa. Minä kysyy voisiko Katlater siirtyä, kun tämä selvästi ei vaikuta tappelijalta. Katlater vaatii heitä tuomaan ensin läheiseltä niityltä viisi jotakin juttua, koska ei itse jaksa hakea. Niityllä tappeluita, joista saadaan ne. takaisin palattuaan ja annettuaan jutut, Katlater toteaa ettei viitsi väistyä. Nyt Id loikkaa Katlaterin päälle ja huomaa miten he voivat kiivetä muurin yli helposti. Katlater liikahtaa niin, että Id putoaa. Red vaatii etteivät he vieläkään taistele, joten he alkavat miettiä mitä sitten. Unhoi menee Katlaterin viereen kyselemään tyhmiä ja äkkiä Katlater unohtaa miten hänen pitäisi vartioida porttia. Muut ryhmän jäsenet ihmettelevät tätä, id tosin pitää sitä coolina. Id myös ehdottaa katlaterin liittyvän heidän ryhmäänsä. Red laittaa vähän vastaan, mutta Remeta huomauttaa Katlaterin voivan olla hyödyllinen. Hän myös järkeilee Katlaterille miten heidän kanssaan olisi parempi olla kuin Ingetingin, joka pakotti tämän tekemään töitä antamatta hänelle niitä viittä juttua. Katlater suostuu kunhan ei tarvitse tehdä paljoa. Id kommentoi miten Katlaterista tarvittaessa tulisi hyvä lihakilpi, Red ei arvosta, mutta minä nauraa.
Kuljettuaan portista ryhmä saapuu linnaan. He kohtaavat välittömästi Ingetingin, joka teleporttaa heidät linnan ylimpään kerrokseen. Ingeting puhuu jotakin vakuuttavaa siitä miten Ihmisillä on persoonallisuudessaan eri osia ja miten näillä on kaiken lisäksi eri puolia. Red haluaa Ingetingin ottavan vastuuta pahoista teoistaan, Ingeting naurahtaa ja magialla muuttaa Rediä paljastaen tämän pahan puolen (liian ankara, täytyy olla täydellisen hyvä jne.) Ingeting myös selittää tämän ja pakottaa heidät taistelemaan. Lyhyt taistelu, jonka Red itse saa keskeytettyä. Ingeting lumoaa kaikki muutkin paljastaen samalla tavalla näiden pahuuden selityksin ja lyhyin taisteluin. Minä on hämmentynyt tästä kaikesta ja kysyy miksi Ingeting tekee tämän kaiken. Ingeting reagoi ihmettelemällä eikö Minä jo tajua. Sitten Ingeting paljastaa heidän kaikkien olevan vain minän osia, Ingetingin edustaessa masennusta. Palautaa täydet helat ryhmälle ja taistelu alkaa. Bossi taistelun aikana Ingeting kertoo aika hyviäkin pointteja asioista?
Taistelun päättyessä Ingeting Knock Outaa kaikki muut paitsi Minän, sanoen ottavansa tämän kokonaan haltuunsa. Dreame saapuu paikalle eeppisesti. Minä vihainen, sanoo pärjäävänsä Ingetingille yksinäänkin. Ingeting paljastaa Dreamen edustavan täydellisyyttä, jota Minä ei voi ikinä saavuttaa vaikka kuinka haluasi. Inge antaa myös esimerkkejä Dreamen julmuudesta. Dreame pyytää Minää liittymään taisteluun, Minä suostuu ja nyt Dreame ja Minä lyövät helposti Ingetingin. Dreame jättää taistelun jälkeen Ingetingin henkiin, vedoten tämän olevan yksi persoonallisuuden osa. Minä vastustaa. Dreame pitää puheen siitä, miten vaikka kaikilla osilla on omat synkät puolensa Minä on silti hyväksynyt ne. Minä on siis hyväksynyt persoonansa huonotkin puolet. Minän ei tarvitse olla täydellinen, vaan hyväksyttävä omat heikkoutensakkin. Tämä tekee Minästä jo nyt tavallaan täydellisen. Minä laitaa vastaan sanomalla ettei ole tarpeeksi hyvä. Dreame laitaa vastaan sanomalla miten tämä on tarpeeksi hyvä, hänen ei tarvitse olla kaikessa täydellinen ollakseen hyvä. Sitten Dreame katoaa sanoen liittyvänsä Minän persoonaan muiden kanssa. Muutkin persoonallisuuden osat tekevät näin mahdollisesti sanoen jotakin kannustavaa. Ympäristö muuttuu Minän huoneeksi. Tämä räpyttelee silmiään hämmentyneenä muutaman kerran.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti