Tämä pirteä olento tässä on Epätoivo. Taisi olla toinen olento, jonka suunnittellin tätä projektia varten ja on aivan samanlainen kuin ensimmäisessä luonnoksessa. Epätoivo on jotenkin juuri sellainen kuin sen pitääkin olla, joten olen tyytyväinen lopputulokseen.
Tässä taas on Kateus. Olin ajatellut tehdä tämän nimisen olennon aikaisemminkin, mutta en keksinyt sopivaa ulkonäköä. Sitten keksin tehdä siitä jonkinlaisen poron, jonka pitkät kädet tavoittelevat jotakin. OFF:in vaikutus taitaa selvimmin näkyä juuri Kateuden ulkonäössä, mutta silti pidän siitä.
Jos olen pitänyt paljon edellisen kahden ulkonäöstä, niin Stressi onnistui kaikkein huonoiten. Voisin kai uudelleenpiirtää sen, mutta en oikein tiedä mitä muuttaa. Posea? Ideana tosiaan on, että Stressi koki burn outin ja siksi sen kädet ja jalat ovat palaneet karrelle, mutta pää on vielä tulessa. Totesin, että minun on pakko piirtää kasvot tähän, sillä muuten liekit näyttäisivät verisuihkulta (yksi ystäväni luuli luonnoksen peruteella asian nimittäin olevan niin). Myönnän inspiraation tähän tulleen hyvin vahvasti OFF:ista, mutta se ei (kai) näy niin selkeästi.
Tässä on Viha. Halusin edes yhden hirviön olevan suurinosin musta valkoisilla yksityiskohdilla ja Viha sopi rooliin erinomaisesti. Viha on myös porukan ainoa, jota en ollenkaan luonnostellut etukäteen vaan tein suoraan mielikuvien ja fiiliksen mukaan. En millään meinannut keksiä alavartaloon mitään, joten päätin jättää sen käärmemmäiseksi.
Tämä pahuksen olio oli kaikkein vaikein suunnitella! Kyseessä on Yksinäisyys ja useiden eri versioiden jälkeen totesin, että sen on pakko olla lintu. Nuorempana kun tunsin itseni yksinäiseksi tuntui kuin selästäni kasvaisi valtavat siivet suojaamaan. En saanut linnun jalkoja mitenkään sovitettua tähän... Ajattelin linnun värien olevan toisinpäin, mutta lopputulos oli liian uhkaava olennoksi, joka itsekkin on pohjattoman Yksinäinen. Yksinäisyyden erikoisuus onkin kova puolustus.
Viimeisenä enimmäisenä suunnittelemani olento: Masennus. Ensimmäisestä luonnoksesta eniten muuttunut vihollinen oli alunperin surullinen pöllö, sillä pienenä koin ne jotenkin pelottaviksi ja uhkaaviksi. Koitin kumminkin paria juttua ja tajusin pitäväni tästä alkuperäistä enemmän. Nyt Masennus on oikeasti uhkaava. Ainoa asia joka harmittaa on nokan puute, kyseessä kumminkin on pöllö.
Näiden lisäksi peliin tulee ainakin yksi viholliskuva lisää, nimittäin Ingeting! Ehkä Masennuskin saa myös toisen muodon, joka muistuttaa enemmän pöllöä. Vaikkapa sellaisen, jossa sen mustat siivet peittävät koko taivaan. En jaksa lukea tätä uudelleen kirjoitusvirheiden varalta, täytyy mennä nukkumaan.


