tiistai 17. joulukuuta 2013

Viholliset

Edellisessä postauksessa ei ollut yhtään kuvia, joten laitetaan tähän sitten kuva kaikista perusvihollisista. Oli kyllä aika voittajatunne kun opin laittamaan omia kuvia peliin. Läpinäkyviä taustoja tosin en osannut tehdä, mutta hoidin homman tekemällä taustasta yksivärisen... Tulee OFF mieleen.
Tämä pirteä olento tässä on Epätoivo. Taisi olla toinen olento, jonka suunnittellin tätä projektia varten ja on aivan samanlainen kuin ensimmäisessä luonnoksessa. Epätoivo on jotenkin juuri sellainen kuin sen pitääkin olla, joten olen tyytyväinen lopputulokseen.
Tässä taas on Kateus. Olin ajatellut tehdä tämän nimisen olennon aikaisemminkin, mutta en keksinyt sopivaa ulkonäköä. Sitten keksin tehdä siitä jonkinlaisen poron, jonka pitkät kädet tavoittelevat jotakin. OFF:in vaikutus taitaa selvimmin näkyä juuri Kateuden ulkonäössä, mutta silti pidän siitä.



 Jos olen pitänyt paljon edellisen kahden ulkonäöstä, niin Stressi onnistui kaikkein huonoiten. Voisin kai uudelleenpiirtää sen, mutta en oikein tiedä mitä muuttaa. Posea? Ideana tosiaan on, että Stressi koki burn outin ja siksi sen kädet ja jalat ovat palaneet karrelle, mutta pää on vielä tulessa. Totesin, että minun on pakko piirtää kasvot tähän, sillä muuten liekit näyttäisivät verisuihkulta (yksi ystäväni luuli luonnoksen peruteella asian nimittäin olevan niin). Myönnän inspiraation tähän tulleen hyvin vahvasti OFF:ista, mutta se ei (kai) näy niin selkeästi.

 Tässä on Viha. Halusin edes yhden hirviön olevan suurinosin musta valkoisilla yksityiskohdilla ja Viha sopi rooliin erinomaisesti. Viha on myös porukan ainoa, jota en ollenkaan luonnostellut etukäteen vaan tein suoraan mielikuvien ja fiiliksen mukaan. En millään meinannut keksiä alavartaloon mitään, joten päätin jättää sen käärmemmäiseksi.
 Tämä pahuksen olio oli kaikkein vaikein suunnitella! Kyseessä on Yksinäisyys ja useiden eri versioiden jälkeen totesin, että sen on pakko olla lintu. Nuorempana kun tunsin itseni yksinäiseksi tuntui kuin selästäni kasvaisi valtavat siivet suojaamaan. En saanut linnun jalkoja mitenkään sovitettua tähän... Ajattelin linnun värien olevan toisinpäin, mutta lopputulos oli liian uhkaava olennoksi, joka itsekkin on pohjattoman Yksinäinen. Yksinäisyyden erikoisuus onkin kova puolustus.
Viimeisenä enimmäisenä suunnittelemani olento: Masennus. Ensimmäisestä luonnoksesta eniten muuttunut vihollinen oli alunperin surullinen pöllö, sillä pienenä koin ne jotenkin pelottaviksi ja uhkaaviksi. Koitin kumminkin paria juttua ja tajusin pitäväni tästä alkuperäistä enemmän. Nyt Masennus on oikeasti uhkaava. Ainoa asia joka harmittaa on nokan puute, kyseessä kumminkin on pöllö.







Näiden lisäksi peliin tulee ainakin yksi viholliskuva lisää, nimittäin Ingeting! Ehkä Masennuskin saa myös toisen muodon, joka muistuttaa enemmän pöllöä. Vaikkapa sellaisen, jossa sen mustat siivet peittävät koko taivaan. En jaksa lukea tätä uudelleen kirjoitusvirheiden varalta, täytyy mennä nukkumaan.

sunnuntai 1. joulukuuta 2013

Edistystä

Otsikon mukaisesti paljon edistystä on tapahtunut. Olen tehnyt nyt monien tärkeiden hahmojen facesetit, postaan ne esittelyjen kanssa sitten joskus. Saatan tehdä tarvittaessa lisääkin ilmeitä, mutta ainakin toistaiseksi pärjään näillä nykyisillä. Usein ajattelen miten johonkin tilanteeseen sopisi sellainen ja sellainen ilme variaatio, mutta jotakin rajaa näillekkin on oltava. En halua päätyä sellaiseen tilanteeseen, jossa joka hahmolle olisi vaikkapa viisi sivua ilmeitä joita käytetään kerran xD Yhdellä hahmolla tosin on ilmeitä jo kaksi sivua, mutta yhtäkään niistä ei käytetä vain kerran (no, yhtä on käytetty toistaiseksi kaksi kertaa).

Eventtejen teossa on myöskin tapahtunut edistystä! En tosin osaa vielä laittaa hahmoja tutkimaan kirjahyllyjä, mutta eiköhän se jossain vaiheessa luonnistu. Koitan pysyä optimistisena tällaisten asioiden suhteen, vaikka toisinaan tulee sellainen tunne ettei tästä mitään tule. On liikaa asioita joita en osaa tehdä, aikaa on vain rajoitetusti ja niin edelleen. Haluaisin ehdottomasti tehdä peliin itse vihollisten kuvat, mutta en ole vielä tajunnut miten tämä onnistuisi. Ja yhden repliikin sivuhahmojen kuvat ovat suhteessa todella työläitä. Toisaalta on kivaa piirtää omia hahmoja ja minullahan niitä riittää vaikka asuttamaan pienen kaupungin (mikä on hyvä pelin kolmea kylää ajatellen).

Mistä tulikin mieleeni... Saatoin laittaa peliin ensimmäisen sivutehtävän. En vain voinut vastustaa ^^' Tehtävässä pitää viedä eräältä mieheltä (Feidipideeltä) kirje hänen pojalleen Andrelle. Kun pelaaja sitten antaa kirjeen Andrelle tämän isä, Donatel, tulee paikalle. Saa nähdä kuinka moni pelaajista hämmentyy. Olen todella kiintynyt tähän kolmikkoon. Tämän takana olevan kuvion selittäminen veisi liikaa aikaa joten tiivistän: Feidipides (tästä eteenpäin vain Feidi) on transmies, mutta aikoinaan oli yhdessä Donatelin kanssa. Kaksikko sai pojan, mutta identiteettinsä takia tämä kaikki oli hirveää Feidille. Niinpä hän karkasi jättäen Andren Donatelille ja alkoi elää miehenä. Vuosia myöhemmin Feidi on katunut päätöstään, muttei vaan voi palata entiseen elämäänsä. Donatel ei enää tunnista Feidiä ja mikä surullisinta molemmat rakastavat vielä toisiaan. Tarinassa tietenkin olisi paljon lisää, mutta pelin maailmassa asiat ovat vain näin. Olisi upeaa joskus saada kerrottua koko tarina vaikkapa sarjakuvana... Siis sitten kun olen saanut pari muuta projektia hoidettua.